1. Koristite li Vaše potrošačko pravo na reklamaciju?

Samo ako su mi grubo narušena potrošačka prava.

379.......................................................................................................................... 23.4%

Da uz pomoć Savjetovališta za potrošače.

335.......................................................................................................................... 20.7%

Da, ali me nervira sporost reklamacijskog postupka.

303.......................................................................................................................... 18.7%

Ne, jer je reklamacijski postupak spor i kompliciran.

212.......................................................................................................................... 13.1%

Nemam povjerenja u sustav zaštite potrošača.

186.......................................................................................................................... 11.5%

Da. Znam svoja prava i redovito ih uspijevam ostvariti.

147.......................................................................................................................... 9.1%

Nisam imao/la problema s trgovcima.

42........................................................................................................................... 2.6%

Nemam mišljenje.

9............................................................................................................................. 0.6%

Ne želim odgovoriti.

8............................................................................................................................. 0.5%

Broj Odgovora : 1.621

Zadnji Odgovor : Srijeda, 25 Ožujak 2009 15:06

 

2. Je li bitan podatak o nazivu proizvođača, zemlji podrijetla iz Obavijesti o proizvodu (Deklaracija)

  

DA, to mi je uvijek ključna informacija prigodom svake kupnje

1462..................................................................................................72.8%

Izostavljanje zemlje podrijetla u obavijesti o proizvodu je u funkciji skrivanja kvalitete proizvoda

376....................................................................................................18.7%

DA, to je ključna informacija značajna pri kupnji skupih proizvoda (automobil i tehnički proizvodi)

116.................................................................................................... 5.8%

Uopće ne razmišljam o „zemlji podrijetla“ proizvoda, svejedno mi je od kud je proizvod

32.......................................................................................................1.6%

Nije mi bitno značajan podatak o „zemlji podrijetla“

16.......................................................................................................0.8%

Nemam mišljenje

6........................................................................................................0.3%

Broj Odgovora : 2.008

Prvi Odgovor : Srijeda, 25 Ožujak 2009 16:09

Zadnji Odgovor : Ponedjeljak, 15 Ožujak 2010 15:03

 

3. „Hrvatski potrošači uživaju ista prava kao i potrošači u EU“

1. Ta tvrdnja je netočna

2423 ....................................................................49.3% !!!

2. Ta tvrdnja je tek na razini retorike, i daleko je od stvarne razine hrvatske zaštite potrošača !!!

2105.....................................................................42.8% !!!

3. Ne znam

142 ......................................................................2.9%

4. Ta tvrdnja je djelomično točna

127.......................................................................2.6%

5. Da, ova tvrdnja je točna

91........................................................................1.9%

6. Nemam mišljenje

25.........................................................................0.5%

Broj Odgovora : 4.913

Prvi Odgovor : Ponedjeljak, 15 Ožujak 2010 15:33

Zadnji Odgovor : Srijeda, 21 Rujan 2011 10:14

Dakle, 92,1% anketiranih građana RH – hrvatskih potrošača upozaravaju (1) na svoju poziciju na tržištu i (2) na pravnu nesigurnost !!! Ova naša anketa je (1) potvrdila istraživanje Europske komisije i Indeks zadovoljstvo potrošača koji je smjestio 26. Mjesto među državama članice EU (14. Srpnja 2013.) i (2) u Hrvatskoj i Europskoj uniji vidljiv je trend da potrošači više vjeruju svojim udrugama, organizacijama za zaštitu potrošača, nego tijelima vlasti koja se bave tim pitanjem !!!

4. U kojem području su drastično prekršena Vaša potrošačka prava tijekom 2011 i 2012. godine:

Elektroničke komunikacije

3.197.................................................................................... 33.7%

Ovrhe

1.143..................................................................................... 12,0%

Energija (električna energija, grijanje, plin)

788......................................................................................... 8.3%

Komunalne usluge

766......................................................................................... 8.1%

HRT pristojba

666......................................................................................... 7,0%

Financijske usluge

619......................................................................................... 6.5%

Osiguravateljske usluge

232......................................................................................... 2.4%

 O

 V

 R

 H

 A

Trgovina

1.392...................................................................................... 14.7%

Obrtničke usluge

169......................................................................................... 1.8%

Prava pacijenata

140.......................................................................................... 1.5%

Turističke i ugostiteljske usluge

119.......................................................................................... 1.3%

Ostalo

263.......................................................................................... 2.8% B

 

Broj Odgovora : 9.494

Prvi Odgovor : Srijeda, 21 Rujan 2011 12:25

Zadnji Odgovor : Petak, 11 Siječanj 2013 14:15 5.

KAKVO JE MIŠLJENJE (ocjena) O ČITLJIVOSTI I RAZUMLJIVOSTI OBAVIJESTI O PROIZVODA (deklaracija) I OSTALE ISPRAVEKOJE DOBIVATE TIJEKOM KUPNJE PROIZVODA ?              

Nerazumljive i nejasne                                                                                                                      

438     31.8%                                                                                                                                   

Moram koristiti povećalo tijekom kupnje                                                                                       

287     20.8%                                                                                                                                   

Moraju biti pisane većim slovima                                                                                                       

233     16.9%                                                                                                                                  

Teško su čitljive (NEČITLJIVE)                                                                                                          

195     14.2%                                                                                                                                  

Proizvođači i trgovci moraju uvažavati dokazane probleme dio građana sa vidom !!!  

143     10.4%                                                                                                                                  

Čitljive i raumljive                                                                                                                            

59       4.3%                                                                                                                                     

Nemam mišljenje                                                                                                                               

15       1.1%                                                                                                                                      

Ne znam                                                                                                                                            

7         0.5%                                                                                                                                       

 

Broj anketiranih potrošača: 1.377

ČITLJIV(O)

 - Koji je pisan čitljivim slovima, čitak

- koji je razumljiv, koji se glede sadržaja i smisla napisanoga lako

 JASAN

- koji nije ničnim zastrt, ničim zamagljen niti zamrčen

- lako shvatljiv

- razumljiv

- koji ne ostavlja sumnje

VIDLJIV(O)

- koji nije ničnim zastrt, ničim zamagljen niti zamrčen

- lako shvatljiv i razumljiv

- koji ne ostavlja sumnje

 

6. OSTVARUJETE LI VAŠE PRAVO DOBIVANJA ODGOVORA NA PREDSTAVKE, PRITUŽBE I PRIJEDLOGE JAVNIH TIJELA (Ustav Republike Hrvatske , Članak 46. „Svatko ima pravo slati predstavke i pritužbe, davati prijedloge državnim i drugim javnim tijelima i dobiti na njih odgovor.“ )

Nikada ne dobivam odgovor

39,2% ...................................................................................................542

Do 3 mjeseca

10,4 %...................................................................................................144

Nakon jedne godine

6,8%........................................................................................................94

Do jednu godinu dana

6,8%........................................................................................................94

Do 9 mjeseci

2,7%........................................................................................................37

Do 6 mjeseci

6,8%........................................................................................................94

Do 30 dana

6,8%.........................................................................................................94

Do 15 dana

5,4%..........................................................................................................75

Do 8 dana

6,8%..........................................................................................................94

Ne znam

8,1%.........................................................................................................122

Nemam mišljenje

0,5%.............................................................................................................7

 

Broj odgovora: 1.397

Prvi odgovor: Petak, 11. Siječnja 2013 u 15:00

Zadnji odgvor: Utorak, 4. Lipnja 2013. u 16:15

 

8. ANKETA UDRUGE „KORANA“ KARLOVAC

Na Sajmu udruga u Karlovcu u rujnu 2012 provedena je anonimna anketa o radu udruga za zaštitu potrošača. Anketirano je 1262 potrošača (posjetitelja Sajma i izlagatelja na Sajmu.

Rezultati ankete:

  • Samo 4% anketiranih izjasnilo da nikada nisu bili prevareni kao potrošači, ali se preko 80% izjasnilo da su reklamirali kupljeni proizvod, što ukazuje na činjenicu da se potrošači bore za svoja prava kada su prevareni od strane trgovca. No preko 70% anketiranih se svoja prava ostvarili uz pomoć udruga za zaštitu potrošača, dok je začuđujuće mali broj potrošača (37%) zatražio pomoć Savjetovališta za zaštitu potrošača.
  • Samo 4 % anketiranih smatra da im udruge za zaštitu potrošača ne mogu pomoći u ostvarivanju njihovih potrošačkih prava, ali zato je iznenađujući podatak da je 100% anketiranih izjavilo da će se u slučaju potrebe za pomoć obratiti udruzi za zaštitu potrošača, ne lokalnoj samoupravi.
  • Ohrabruje i činjenica da preko 70% potrošača prati web stranice udruga za zaštitu potrošača iako je 50% potrošača izjavilo da ne žele biti članovi udruga za zaštitu potrošača iz čega je razvidno da još uvijek veliki broj potrošača čeka da im „netko drugi“ rješava njihove probleme.

Temeljem rezultata može se zaključiti:

  1. Udruge za zaštitu potrošača su jaki korektivni faktor u odnosu trgovaca i potrošača, te uživaju veliko povjerenje potrošača.
  2. Sa takvom potporom udrugama lokalna samouprava mora s više respekta uvažavati mišljenja, stavove i prijedloge potrošača.
  3. Udruge za zaštitu potrošača su temeljni nositelj zaštite potrošača na lokalnoj i regionalnoj razini, što pojačava teret odgovornosti na udruge i nalaže im još veće angažiranje kako ne bi izgubile stečeno povjerenje.

Grafički prikaz:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANKETE U TIJEKU

 

1. OD KOGA ĆETE ZATRAŽITI SAVJET ZA OSTVARIVANJA SVOJIH POTROŠAČKIH PRAVA?

1. Od lokalne samouprave................................................0%

2. Od trgovca................................................................0%

3. Od udruga za zaštitu potrošača..................................100%

4. Od pravosudnih tijela...................................................0%

5. Od tijela državnog nadzora...........................................0%

 

2. Je li ste se za pomoć pri rješavanju problema s trgovcem obratili nadležnim tijelima za zaštitu potrošača? 

• Jesam 28.72%................................................................................................................. 108

• Nisam, ali hoću 50.27%..................................................................................................... 189

• Nisam 21.01%................................................................................................................... 79

 

Ukupno glasova: 376 (anketa u tijeku)



Korisno je pogledati

Cijena poziva - 072/414-414

Cijena poziva iz nacionalne nepokretne komunikacijske mreže Hrvatskog telekoma d.d. iznosi 0,23 kune (+PDV) po minuti.

Cijena poziva iz nacionalne pokretne komunikacijske mreže Hrvatskog telekoma d.d. iznosi 1,45 kuna (+PDV) po minuti.

Napomena:
Cijene poziva iz nacionalnih pokretnih i nepokretnih komunikacijskih mreža mogu se razlikovati od gore navedenih, ovisno o tarifnom paketu koji pojedini korisnik ima ugovoren sa svojim pružateljem usluge.

Free business joomla templates

Distributed by SiteGround

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information